İletişim sektörünün tarafları; gazeteciler, kurumsal iletişimciler, danışmanlar, reklam verenler bir araya geldi. Kamuoyunun doğru bilgi ve habere ulaşmasında kendi sorumluluklarını azami ölçüde yerine getirmek, yüksek anlayış ve iş birliği içinde sağlıklı bir iş modeli oluşturmak amacıyla yola çıkan sekiz dernek, ‘İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler’i kabul etti.

Bir yıla yakın zamandır Ajans Başkanımız Meral Saçkan’ın da çalışma ekibinde bulunduğu, ‘İletişim ve Medya İlişkileri Yönetiminde Mesleki İlkeler’ belgesi; 28 Temmuz Perşembe günü, gerçekleştirilen imza töreniyle kamuoyuna duyuruldu. Sektörümüzün tüm tarafları için rehber niteliği taşıyan ilkelerin altına, Bilişim Muhabirleri Derneği (BMD), Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD), İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA), Kurumsal İletişimciler Derneği (KİD), Reklamverenler Derneği (RVD), TOBB Medya ve İletişim Meclisi, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) ve Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) imza attı.
Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan Meral Saçkan, ” Kamuoyunun doğru bilgi ve habere ulaşması amacını taşıyan mesleki ilkeler dokümanı bugün 8 derneğin imzasıyla hayata geçti. Hepimizin referans alacağı bu rehber, aynı zamanda örnek bir işbirliği modeli oluşturdu. Her zamankinden daha çok işbirliğine ve şeffaflığa ihtiyaç duyduğumuz bu dönemde MPR olarak üzerimize düşen sorumluluğu bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da sürdüreceğiz” dedi.